Wedstrijdverslag SV Bolnes 35+ - VV Strijen

3291TN
STRIJEN
tel. 078-6741704

Nadat de welbekende paarse tenues waren ingepakt vertrokken de veteranen op een mooie zonnige zaterdag vanuit de Bolnesserberg richting het eiland met als bestemming VV Strijen.

Na een goede warming up en nodige knuffelwerk tussen oude bekenden floot scheidsrechter A. “The pilgrim” Bouman voor de start van de wedstrijd.

Bolnes startte de wedstrijd zoals gewoonlijk met veel balbezit, combinatie voetbal en druk naar voren. Strijen kon niet anders doen dan zichzelf ingraven en hopen op goede uitbraken met de rappe spitsen.

De 35plusser uit Bolnes creëerden zodoende ook de ene na de andere mogelijkheid, eerst was het Bart die na een goede actie van Willy de bal breed gespeeld kreeg maar hoog over de ballenvanger heen mikte, daarna Serge die na een overstap van Willy de bal voor het intikken had, vervolgens wederom Bart na een mooie bal over de verdediging van Strijen net naast kopte en daarna nogmaals Serge die door zijn spaghettibenen net niet wist of hij links of rechts was en daardoor met een heus schot achter zijn standbeen net niet de keeper kon verschalken. De toegestroomde toeschouwers telden er minimaal 4, maar waren eigenlijk door de enorme aantal aanvallen en kansen de tel kwijt.

Hoe een oud gezegde toch weer waarheid werd! Wie niet scoort krijgt hem tegen! En zo geschiede het wonder van Strijen, na een ongevaarlijke uitbraak van Strijen waarin de spits ongecontroleerd de bal raakte, bellande deze zeer ongelukkig via het lichaam op de arm van Nazim, de scheidsrechter wees resoluut naar de middenstip en iedereen die blauw/wit gezind is wachtte geduldig af, maar helaas greep de VAR dit keer niet in. De boomlange spits richtte zich achter de bal en schoot snoeihard op de paal!

Gerechtigheid was geschied! Maar, helaas voor de Bolnessers zag “The pilgrim” een aantal Bolnes spelers te snel inlopen en floot nogmaals resoluut af. De penalty moest overgenomen worden en dit keer faalde de spits niet en werd de score genoteerd van 1-0.

Met de nodige irritatie trapte Bolnes wederom af en ging het door waar ze mee geëindigd waren, veel kansen creëren en net zoveel om zeep helpen. Inmiddels werden de aanvallende impulsen extra kracht bijgezet door Rinaldo in te brengen, helaas resulteerde dit snel in een mislukte één-tweetje tussen Rinaldo en de grensrechter van Strijen, waardoor Bolnes 10 minuten, 10 tegen 11 verder moest spelen. Een fase waarin niet veel anders gebeurde dan veel balverlies leiden en de nodige irritatie onderling werd uitgesproken.

Na de rust waarin de nodige tactische wijzigingen werden bediscussieerd begon Bolnes goed aan de 2de helft, met een Ronald vanaf rechts en Serge vanuit links werden de flanken van Strijen flink onder druk gezet, Strijen kon niet anders dan met zijn allen in hun eigen 16 verdedigen. Ondanks de lengte van de verdedigende linie van Strijen creëerde Bolnes de nodig kansen, maar was het dikke pech dat de bal net niet erin ging. Een balletje net over, iemand die net met een teen of zelfs eigen spelers die in de weg liepen weerhield Bolnes van de mogelijkheid om de score gelijk te trekken, totdat de RV6 van Bolnes met een streep van ver buiten de 16 de bal zo hard de winkelhaak in joeg, dat hij net zo hard weer eruit vloog, 1-1 en heel even waande zowel de Strijen als Bolnes spelers in een Champions League wedstrijd!

Bolnes drukte na de gelijkmaker nog meer door met de inmiddels ingevallen Niels als opkomende back vanuit rechts en de koning van de kluts Perry op links. Helaas werd er in alle pogingen niet geprofiteerd van goed teruggelegde ballen van Serge in de 16 die keer op keer de verdediging van Strijen de bos in schaarde en verzuimde de laatstgenoemde ook nog een open kans in te koppen. De wedstrijd werd naarmate de tijd versteek steeds rommeliger en werden de aanvallende impulsen van Bolnes steeds meer verpruts, zodat Strijen niet echt meer in de problemen kwam.

Zodoende was het enige hoogtepunt in de laatste minuten dat Rene Bravenboer weer zijn rentree in de competitie maakte en eindelijk de bar in de kantine verruild had voor de heilige velden.

De statistieken logen er niet om, met 80% balbezit waarvan 95% op de helft van VV Strijen en een kans verhouding van 12-0, was het VV Strijen die verbaasd maar wel voldaan terugkeken naar een wedstrijd waarin een miraculeus punt werd gehaald.

As zaterdag 7 oktober staat NSVV op het programma om 14:00 op de Bolnesserberg. Hopelijk gaan de ballen er dan wel in en kunnen de veteranen het thuispubliek trakteren op een voetbalshow.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!