SV Bolnes 35+ 1 schiet uit de startblokken

2987VM
RIDDERKERK
tel. 0180-414467

Na een goede voorbereiding waarin zelfs in de zomerstop werd doorgetraind en een redelijk succesvol bekerprogramma.

Stond woensdagavond dan de 1ste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen op het programma tegen de altijd lastige Egelantierboys.

Na de warming up waarin ook werd genoten van de kunsten van de JO12-1 die Excelsior Rotterdam helemaal zoek speelde, stonden er 11 gemotiveerde veteranen klaar voor de 1ste fluitsignaal van gelegenheid scheidsrechter Dennis Dubbelman.

Met oud 1ste elftalspelers als Aleph, Ronald, Özkar, Rinaldo, Willy en Lionel, oude rotten in het vak, Rene Davids en Rob aangevuld met de fanatieke “jonkies” Amer, Bart en niet te vergeten sluitpost Mitchel was het Bolnes aan zijn stand verplicht om de tegenstander vanaf minuut 1 met verzorgt voetbal met de rug tegen de muur te drukken.

En zo geschiede, De Egelantierboys stonden vanaf minuut één direct onder druk en de blauw/witten zochten via de flanken naar een vroege goal, waarin Egelantierboys via de counter met een zeer behendig en snelle rechtsbuiten de verdediging van Bolnes erg moeilijk maakte.

Na 20 minuten waarin de voorhoede van Bolnes de nodige mogelijkheden hadden om de score te openen, maar zowel de voorzetten als schoten net wat scherpte misten, was het Egelantierboys die grootste kans kreeg om de score te openen.

Het was dan ook de snelle, behendige rechtsbuiten van Egelantierboys die eerst de halve verdediging van Bolnes uitkapte en vervolgens de bal goed binnenschoot, een schot die de adem van de Bolnes spelers en massaal opgekomen supporters deed inhouden. Gelukkig was het Mitchel die nog net zijn vingertoppen tegen de bal kreeg en zodoende de bal via de binnenkant van de paal terug het veld in rolde. 10 seconden later stond er 1-0 voor Bolnes op het scorebord! Via de paal en vervolgens direct de uitbraak via Özkar, Aleph en Bart, was het de laatstgenoemde die een prachtige lange splijtende bal van Aleph schitterend in de net joeg van de keeper aan de overkant.

De Egelantierboys waren nog niet bekomen van de teleurstelling van de bal op de paal en konden direct een nog bittere pil slikken. Hierna drukte Bolnes dan ook verder door, met inmiddels Serge en Perry in het veld. Ook in deze minuten waarin Bolnes heer en meester was werden de nodige kansen gemist. Niemand had ervan opgekeken als Bolnes na een half uur spelen op een 5-0 voorsprong had gestaan. 35ste minuut was het dan wel zover na wederom een goede pass van Aleph maakte Willy de 2-0. Ondanks dat de vlagger met zijn vlag stond te wapperen, was de scheidsrechter zeer resoluut in zijn eigen waarneming en wees naar de middenstip! Helaas was het de VAR die ingreep en na een kortstondig pauze waarin de beelden werden geëvalueerd was het toch buitenspel! En het scorebord stond weer op 1-0.

Gelukkig was het Willy die vlak na deze teleurstelling na een mooie steekbal van Aleph op snelheid de 16 meter binnendrong en alleen nog afgestopt kon worden door een overtreding. Penalty! Willy tartte nog de voetbalgoden door de strafschop zelf te nemen, maar hij maakte geen fout 2-0! Wat tevens ook de ruststand was.

Na rust en scheidsrechters wissel Dennis (UIT) - Niels (IN) gingen de veteranen verder waar ze gebleven waren, veel balbezit en veel kansen missen! De aanvallers Serge, Michel en Dennis Dubbelman hadden hun vizier net niet op scherp. waardoor Bolnes niet kon uitlopen tot een comfortabele voorsprong. Na 70 minuten spelen waren het dan ook de Boys uit Rotterdam die steeds meer grip op de wedstrijd kregen, waarin Bolnes steeds slordiger ging spelen en de nodige meters niet meer aangelopen werden was het dat ook Egelantierboys die steeds gevaarlijker werd.

Het was aan de goede vorm van Mitchel te danken die in de laatste 10 minuten van de wedstrijd met 2 geweldige reddingen ervoor zorgde dat de tegenstander geen hoop op meer kreeg.

Het scorebord stond inmiddels al 10 minuten stil op de 85ste minuut, toen de leidsman eindelijk het verlossende fluitsignaal liet horen. Een dik verdiende, maar ook zwaarbevochten overwinning voor de veteranen van Bolnes.

Dit werd dan ook direct gevierd tot de nachtelijke uurtjes.

As zaterdag staat de wedstrijd tegen Strijen op het programma. De veteranen zijn erop gebrand om ook vanuit de eilanden de 3 punten terug naar Bolnes te brengen.